Plan zawiera cel ogólny i cele szczegółowe określonych działań, zgodnie z Planem Rozwoju Szkoły. Następnie przygotowałam określone zadania, sposób ich realizacji, oddziaływania wychowawcze oraz oczekiwane efekty.
CEL OGÓLNY:
umacnianie wiary we własne możliwości i wskazanie zachowań
w trudnych sytuacjach.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
*uczeń zna swoje prawa i obowiązki;
*odróżnia dobro od zła i reaguje prawidłowo w sytuacjach konfliktowych;
*dostrzega swoje mocne i słabe strony;
*potrafi zaprezentować siebie w grupie rówieśniczej, w klasie, w szkole;
*zwraca się do właściwych osób ze swoimi problemami i potrzebami;
ZADANIA
Przypomnienie uczniom praw i obowiązków
Naśladowanie pozytywnych wzorców, eliminowanie zła
Uczeń bardziej poznaje siebie
Prezentowanie się w grupie rówieśniczej, w klasie , i w szkole
Potrzeby i problemy uczniów
SPOSÓB REALIZACJI
-wykorzystanie gazetek samorządu uczniowskiego w celu przypomnienia praw i obowiązków ucznia
-zapoznanie ze Statutem Szkoły
-zapoznanie z Konwencją Praw Dziecka
-analiza zachowania bohaterów literackich w baśniach
- scenki rodzajowe
- częste rozmowy z uczniami
- poszukiwanie kompromisu w sytuacjach niejasnych
-dokonywanie własnej samooceny przez uczniów indywidualnie oraz na podstawie ankiety
-zachęcanie do pracy nad sobą, eliminowania słabych stron
-aktywne uczestnictwo uczniów w akademiach i uroczystościach szkolnych, konkursach i zawodach sportowych
-akceptowanie swoich kolegów
-diagnozowanie potrzeb i problemów uczniów
-zaspokajanie potrzeb w miarę możliwości przez szkołę, nauczycieli
-kierowanie uczniów z problemami do wychowawców, specjalistów
ODDZIAŁYWANIA WYCHOWAWCZE
-umiejętne dostarczenie wiedzy dzieciom o ich prawach
-konsekwentne egzekwowanie obowiązków uczniów
-uświadomienie uczniom konieczności naśladowania pozytywnych wzorców
- wdrażanie uczniów do należytego szacunku ludziom starszym, pracownikom szkoły
-nagradzanie odpowiednich zachowań
-rzetelna ocena samego siebie
-wypełnianie ankiety
-poznawanie cech dobrego ucznia
(pilność, sumienność, dociekliwość, punktualność)
-umiejętnie stara się wypaść jak najlepiej podczas przedstawień, recytacji, śpiewu
-jest wzorowym dyżurnym, pomocnym kolegą
-dba o wizerunek klasy i szkoły
-współdziałanie w grupie rówieśniczej
-liczne rozmowy z dziećmi
-organizowanie skutecznej pomocy
-współpraca z Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną, Poradnią Logopedyczną
OCZEKIWANE EFEKTY
-uczeń zna swoje prawa i obowiązki
-podstawowe akty prawne obowiązujące w Polsce
-uczeń potrafi odróżnić dobro od zła
-odpowiednio reaguje w sytuacjach konfliktowych
-stara się być pomocnym w sytuacjach trudnych
-uczeń wie , co potrafi najlepiej
-co nastręcza mu problemy
-nad czym musi popracować
-samodzielnie organizuje pomoc koleżeńską
-wykonuje polecenia nauczyciela
-potrafi zaprezentować siebie tak, jak najlepiej potrafi
-jest dobrym organizatorem
-angażuje się w pracę społeczną na rzecz szkoły
-szanuje cudzą własność
-uczeń wie , do kogo się zwrócić w razie problemów
-zna swoje potrzeby, wartości rodzinne, którymi należy się kierować w życiu
OPRACOWAŁA: mgr Barbara Kopiecka
Nauczyciel PSP w Zagórzu